Djurgårdens IF Fotbollförening
P2012-15
Vill du komma i kontakt med P12-15?

Vi är inte ett Akademilag utan vi är ett AMBITIONSLAG. Det innebär att hos oss samlas spelare som:

- Tycker fotboll är bland det bästa som finns och som kommit långt i sin utveckling (med viljan att bli ännu bättre).

- Som vill träna (3) och spela match (1-2) gånger per vecka under ordnade former, med ambitiösa ledare, utefter en noggrann genomtänkt utbildningsplan.

- Som tycker att det är viktigt med en fin lagsammanhållning och som gärna hänger med (och stöder) sina lagkompisar både på och utanför planen.

- Som vet att om man närvarar på träningarna utvecklas man och får gott om speltid i våra matcher (minst halva matchen).

Vi spelar matcher i St:Erikscupen nivå svår (träningsmatcher gärna extra svår) och hittar ofta på roliga saker med laget utanför fotbollen. På och utanför planen agerar vi utefter DIF:s värdegrund: Glädje, Värdighet, Respekt – Alltid Oavsett.

Kontakt vår fantastik lagledare: Tomas Torarp 0706100303